Documentul publicat luni de Lowy Institute for International Policy din Australia arată că mass-media a devenit dependentă de imaginile și clipurile produse de centrele de propagandă ale Statului Islamic.
Clipurile cu decapitări, execuții în masă și victorii pe câmpul de luptă, produse de Statul Islamic, îi oferă organizației teroriste un renume pe care nu îl merită. Ele reprezintă, în același timp, un instrument-cheie de recrutare a luptătorilor străini, se menționează în cercetare.
Autoarea studiului, Lauren Williams, și-a petrecut ultimii zece ani lucrând ca jurnalist la diverse publicații din Orientul Mijlociu.
„Fără sa își dea seama, presa occidentală a devenit complice la obiectivele Statului Islamic. Într-adevăr, procesul este oarecum un cerc vicios: condus de fascinație și teamă, publicul cere din ce în ce mai multe știri despre grupare și activitățile sale”, a precizat Williams.
„Statul Islamic a devenit de neevitat pentru un consumator ocazional de știri”, a avertizat autoarea.
Statul Islamic apare în presă la fel de des ca și cele mai cunoscute celebrități de la Hollywood, iar unele articolele pornesc doar de la faptul că un luptător străin al ISIL a postat un mesaj pe Twiter.
Studiul face apel la adoptarea unui set de recomandări de către Consiliul Presei din Australia, cu scopul de a diminua apariția jihadiștilor ISIL în mass-media, scrie Independent.md.